Mässa för attraktiv målgrupp

Mässan startar på tisdag och under båda dagarna blir det föreläsningar, underhållning och presentationer för seniorpubliken. Foto: Agneta Brolin
Textstorlek:

– Det finns alldeles för få moderna evenemang för alla kring 60 år och uppåt.
Det säger Pia Brunell, en av arrangörerna bakom 60plus mässan som kommer tillbaka till Gävle 25-26 september.

Annons:

Seniorerna blir allt fler i Sverige och nöjer sig inte med ett stillasittande liv. Tvärt om är allt fler 60plussare allt mer aktiva och fortsätter att jobba, resa, shoppa, träna, utbilda sig och förverkliga drömmar.

Därför är seniorer en attraktiv målgrupp för företag, föreningar och organisationer.

Det visade sig när 60plus mässan hade premiär i Gävle förra året. Ett drygt 70-tal utställare var på plats i foajén till Gavlerinken och framför scenen var det ofta fullsatt när föreläsningarna avlöstes av underhållning och modevisning.

På tisdag och onsdag är mässan tillbaka på Gavlerinken.

Researrangörer, bil- och motorcykelförsäljare, städfirmor och nöjesarrangörer finns bland utställarna, liksom studieförbund, hälsoförbund och hemtjänstföretag. Totalt handlar det om nära 80 företag och organisationer.

I scenprogrammet märks bland annat Sven-Erik Ekdahls anekdoter från uppväxten på Gävle teater på tisdagen. Samma dag berättar förra nattklubbsdrottningen Alexandra Charles om livskvalitet utifrån sitt engagemang i 1,6 miljonersklubben och trädgårdsexperten Gunnel Carlsson om sitt ”gröna rum”.

På onsdagseftermiddagen är Nationalmuseums förre intendent Lars Sjöberg på plats och kåserar om södra Italien.

Annons: